چگونه مفید باشم

خرید بک لینک

به نظرم این پست ادامه ای بر مطالبِ این صفحه ست.

هر چی بیش تر می گردم دنبال چرای زندگیم، بیشتر برمیگردم به همون جوابِ اول.

شاید مهمترین دلخوشیِ این دنیا برا من مفید (به درد بخور) بودن باشه. به نظرم

فهمیدنِ اینکه چطور میشه مفید بود خیلی سخت نیست. چاره ش خوب و درست

فکر کردنه. اینکه من بدونم تو هر موقعیت، تصمیمی رو بگیرم که واسه سیستمی

که توش هستم مفید باشه. من تازه شروع به یاد گرفتنِ تفکر سیستمی کردم

اما تصور میکنم تا همین جا هم بتونم واسه پیدا کردنِ جوابِ خودم

ازش کمک بگیرم. فکر میکنم واسه شروع خوبه اگه این سوالا رو از خودم

بپرسم و جواب بدم:

صلاح سیستم در چیه؟

اجزای سیستمی که توش هستم کیا هستن؟

آیا نتیجه ی تصمیمی که دارم میگیرم فقط به نفع خودمه یا بقیه هم ذی نفع

هستن؟

راه حل های انتخابی من سیستمی هستن یا غیر سیستمی؟

آیا ممکنه با انتخاب این به ظاهر راه حل، مسببِ به وجود اومدنِ مشکلاتِ بیشتری

در آینده بشم ؟

آیا این راه حل منافعِ بلندت مدت داره یا فقط مشکل من رو تا سه ساعتِ آینده

میتونه حل کنه؟

آیا با انتخاب این راه حل دارم توپِ آتشین رو به زمین همسایه پرتاب میکنم یا

دارم توپ آتشین رو برای همیشه از بین می برم؟

بعد از جواب دادن به این سوالا خوبه که حواسم باشه برنامه زندگیم رو طوری

بچینم که هم راستا و یکپارچه با هدفِ زندگیم (مفید بودن) باشه.

پی نوشت: هر چی جلوتر میرم متوجه میشم که فرق آدمای موفق با بقیه، تو فاصله ی

حرف ها با عملشونه. میدونی؟ خیلی چیزها هستن که من میدونمشون و بهشون

اعتقاد دارم، اما در عمل میبینم که دونستن شون، تو زندگیِ من تغییری ایجاد نکرده

صرفاً به این دلیل که من بهشون عامل نبودم...

مکافاتِ من...

ما را در سایت مکافاتِ من دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 159 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:01

صفحه بندی