*کمی قبل تر وقتی محبتی می کردم و جوابِ محبت آمیزی در جوابِ نیکیِ خودم
دریافت نمیکردم، به شدت خشمگین و سرخورده می شدم و حسِ حماقت حتی برای
لحظه ای ولم نمی کرد. دائما خودمو سرزنش میکردم که چرا سرمایه های
ارزشمندم رو برای شخص مناسب خرج نکردم. در چنین مواقعی حس و حالِ
بازرگانِ ورشکسته ای رو داشتم که تمام دارایی هاش، به یکباره به فنا رفته باشه.
اکنون و این زمان فهمیدم که اگر خیری به کسی می رسونم فقط و فقط و فقط
برای خاطرِ خودم ( و خودخواهی هام) هست و نه چیزِ دیگه ای.
به قول محمدرضایِ عزیزم:
"همواره گفتهام که حتی خیرخواهانهترین رفتارها هم شکلی از خودخواهی
در خود دارند و حتی شاید رفتارهای خیرخواهانهتر، خودخواهی بزرگتری
در خود داشته باشند و این البته ایراد هم نیست.
این را قبلاً نقل کردهام که من معمولاً در مراسمهای خیریه، این را به
اطرافیانم یادآوری میکنم که وقت کمک کردن به فقیران و کسانی که
گرفتار فقر مادی هستند، یادمان باشد که آنها فقیر هستند و ما نیازمند."
**در این نیکوکاری های حساب شده ای که به سمت دیگران روانه
می کنی لطفا یادت بماند که همیشه این تو نیستی که میدهی.
یادت باشد که تو هم گیرنده بوده ای و خیلی وقتها اگر احسانی کرده ای،
از پیش حق الزحمه ات را ستانده ای (اشتباهِ شناختی دیگری که هرگاه
حواسم را جمع نکنم مرتکبش می شوم).
***ثالثاً محمدرضا میگه :
****رابعاً متمم تو یکی از درسهای استعدادیابیِ پیشرفته میگه:
"رابطهی عاطفی، چیزی فراتر از منطق است و معمولاً محاسبات سادهی
سود و زیان در آن وجود ندارد."
من فکر میکنم اگه بخوای چرتکه به دست تو جاده ی رابطه ی عاطفی راه بیفتی
هم خودت آزرده میشی هم اونی رو که مثلا میخوای دوست داشته باشی آزار میدی. از اون
بدتر یه عده هستن که تو رابطه دائماً حساب کتاب می کنن که بیشتر گرفته باشن
و کمتر داده باشن. (خیلی خجلت آوره اما منم تو بعضی رابطه ها اینطوری هستم متاسفانه)
میکرواکشنز:
* بیا واسه یه مدت بدون حساب و کتاب و بدون چشم داشت احسان کن، ببین چه
جوریه. به نظرم خیلی خوبه وقتی کاری رو برای کسی(در اصل برای خودت) انجام
میدی هیچ توقعی نداشته باشی و حتی یه پله بالاتر اینکه توقعِ یه رفتار ناپسند
داشته باشی. اینطوری خیلی آرامش داری. باور کن. اگه هم یه زمانی کسی
با تو طوری رفتار کرد که انگار نه انگار بهش نیکی کردی سریع به یادِ خودت بیار که:
من چرا به این شخص محبت کردم و میخوام بکنم؟
جواب احتمالاً اینه: چون من به نیکی کردن به دیگران محتاجم.
تمام شد و رفت.
مکافاتِ من...ما را در سایت مکافاتِ من دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 161